• سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024

  • سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ -
  • 16 July 2024
اتاق کرمان و مرکز نوآوری شهیدستاری تفاهم‌نامه امضا کردند؛

سرمایه گذاری روی طرح های پایین دستی مس

با پیگیری های دفتر اتاق کرمان در رفسنجان، همزمان با سفر رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان به رفسنجان، تفاهم‌نامه همکاری اتاق کرمان با مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهیدستاری رفسنجان برای بررسی 3 طرح خروجی رویداد پایین دستی مس که قابلیت سرمایه‌گذاری دارند، امضا شد...

رئیس اتاق کرمان در آئین انعقاد این تفاهم نامه، گفت: اتاق کرمان همواره دغدغه هزینه جاری استان از محل فروش منابع بین نسلی را داشته و هشدار داده ادامه این روند منجر به نابودی خواهد شد. سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: اگر روزی مس و سنگ آهن و سایر منابع استان تمام شوند و کشاورزی نیز به دلیل محدودیت منابع آبی به پایان برسد، آینده اقتصاد استان چگونه خواهد بود؟
وی ادامه داد: برای حل این مسئله همایش کرمان آیدکس با نگاه نوآوری و فناوری به آینده استان برگزار شد که پنل صنایع جنبی و پایین‌دستی یکی از پنل‌های اصلی کرمان آیدکس بود. طبیب‌زاده تصریح کرد: حوزه های نوآوری صنایع مس یکی از مسیرهایی ا‌ست که می توان به سرعت از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش حرکت کرد. رئیس اتاق کرمان، مسئولیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهیدستاری رفسنجان را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: ایجاد زنجیره ارزش با این ظرفیت ها، علاقمندی ها و اراده جدی محقق می‌شود و اگر بسترسازی لازم انجام شود، ثروت از محل تکنولوژی و نوآوری ایجاد می شود.
صنایع مس خرید محصولات تولیدی را تضمین کند
رئیس دفتر اتاق کرمان در رفسنجان در ادامه این نشست بیان کرد: در مرکز شتاب‌دهی با برنامه ریزی های صورت گرفته، استعدادها شناسایی و رشد می یابند. مجید حجت افزود: در صنایع پایین‌دستی مس، اگر شرکت مس تامین مواد اولیه صنایع تبدیلی را تضمین کند و در صورت نیاز خریدار محصولات باشد، پس از تولید چالش ها به وجود نمی آید.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،در ادامه مدیر مرکز شتابدهی و نوآوری شهیدستاری رفسنجان، علم و تجربه فعالان اقتصادی را در روند نتیجه‌ بخش بودن ایده‌ها موثر دانست و تصریح کرد: در همین رابطه در ارتباط با دفتر رفسنجان به دنبال ایجاد الگو و هم‌افزایی بیشتر هستیم. روح الله ابوالهادی، با اشاره به رویداد صنایع پایین‌دستی مس که در مرکز مذکور آغاز شده است، گفت: صنایع خلاق با نگاه صادراتی مبتنی بر میراث فرهنگی دنبال می شوند که البته یک ظرفیت بسیار بزرگ است که باید به آن بیشتر پرداخت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/11465
اخبار مرتبط
نظرات شما